Divers beeldmateriaal maken en bewerken

Deze pagina toont diverse voorbeelden van door mij bewerkte of gecreëerde afbeeldingen en van diverse andere mogelijke visuele elementen op websites waar ik mijn klanten bij kan helpen.

Social Media Duo logo bewerkt zodat de rode bliksemschichten doven en weer oplichten

Dit logo gaf ik flitsende bliksemschichten.


Afbeeldingen bewerken voor klanten

Hieronder een voorbeeld van het bewerken van foto’s voor een klant. Ik heb 2 details van schilderijen gecombineerd tot 1 afbeelding om als uitgelichte afbeelding bij een pagina te zetten. Met de juiste verhouding tussen breedte en hoogte, zodat Facebook de afbeelding niet bijsnijdt.

Detail van een schilderij: een wijnglas

Detail van een schilderij: volle rode lippen
2 details van schilderijen, een wijnglas en rode lippen, gecombineerd tot 1 afbeelding

Voor werk waar veel specifieke kennis voor nodig is, bijv. het ontwerpen van een logo of drukwerk, kan ik verwijzen naar een specialist uit mijn netwerk.

Eigen afbeeldingen of stockfoto’s

Klanten krijgen van mij hulp en advies bij het kiezen uit eigen beeldmateriaal of afbeeldingen van stockfoto sites. Eigen afbeeldingen gebruiken is meestal beter. Als een klant die nog weinig heeft dan krijgt hij van mij tips waar foto’s of video’s van te maken en hoe dat te doen.

Site pictogram

Site pictogram van Wimpel Websites (ook wel 'favicon' genoemd)
Site pictogram van Wimpel Websites

Een site pictogram is een kleine afbeelding voor je website die webbrowsers laten zien in de lijst met bladwijzers of favorieten, en in de tabs van tabbladen in de browser:

Favicons zoals je die ziet in browser tabs

Ik denk graag met klanten mee wat voor hun een geschikt site pictogram kan zijn, of maak er een voor hen. 

Goed leesbare of opvallende fonts

Welk font je kiest voor een tekst kan veel verschil uitmaken voor:

  • hoe makkelijk leesbaar die is op een klein of groot beeldscherm
  • de sfeer die het oproept, bijv. zakelijk of kunstzinnig, rustig of druk

Voor kleine stukken tekst die je er uit wil laten springen kan je een opvallend lettertype kiezen, passend bij wat je wil uitstralen:

Twee heel verschillende lettertypes met een compleet andere uitstraling.

Je roept herkenbaarheid op door een opvallend font op verschillende plekken terug te laten komen. Zo kan je bijvoorbeeld het font in je logo gebruiken voor de sub-titel op je website, onder je logo, en de URL van je website op je visitekaartje en op het eindscherm van filmpjes. Maak de letters groot genoeg of zet ze verder uit elkaar als dat voor de leesbaarheid nodig is.


Stijl en kleuren op websites

Welke lettertypes je gebruikt bepaalt voor een deel de stijl van je website, en zorgt voor herkenning als die in andere publicaties van je bedrijf terugkomen. Hetzelfde geldt voor welke kleuren je op je website gebruikt en hoe je dat doet. Ik hoor graag wat jij wil en ik geef advies en ideeën. Ik schreef elders al een korte introductie over stijl en kleuren voor websites.


Een wapperende wimpel.

LinkedIn post over blog Hoe vind je een foto voor commercieel gebruik
Door mij geschreven blog over afbeeldingen van internet halen en daarbij het auteursrecht respecteren.

Molen met wimpel bovenaan die door middel van een digitaal vergrootglas beter zichtbaar is gemaakt.
Foto waarin de wimpel is uitvergroot.

Een QR-code. Die kan je scannen met een mobiele telefoon en daarmee naar een website gaan zonder de URL te hoeven intypen.
Een QR-code kan je bijv. bij exposities ophangen, op een tafel plakken of op een poster of flyer laten afdrukken. Mensen kunnen deze met hun mobiele telefoon scannen en daarmee direct naar de betreffende website gaan i.p.v. de URL of een zoekterm in te typen en daar op te zoeken.

Foto van Christel Pillich bewerkt zodat die er als een ets uit ziet.
Foto bewerkt zodat die er als een ets uit ziet.

Foto van de maand: adembenemende zonsondergang in de Rosengarten.

Neem contact op voor hulp bij beeldmateriaal op je website!